کد مطلب:231689 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:189

نگهداری حیوانات در منزل
50- ابن طیفور متطیب گوید حضرت رضا علیه السلام فرمود چه نوع مركبی سوار می شوید؟ گفتم سوار الاغ می شوم.

فرمود الاغ را چند خریده ای گفتم سیزده دینار فرمود این اسراف است الاغ را به سیزده دینار خریداری می كنی، چرا استر خریداری نكردی؟

عرض كردم ای سید من خرج استر زیاد است و خرج الاغ كمتر می باشد فرمود كسی كه خرج الاغ را می دهد خرج استر را نیز خواهد داد فرمود هر كس مركبی خریداری كند و منتظر امر ما باشد و دشمنان ما را به خشم بیاورد و در جمعیت ما باشد خداوند روزی آن را می دهد و دلش را باز می كند و به آرزوی خود می رسد و در حوائج او وی را یاری می كند.

51- سلیمان جعفری گوید حضرت رضا علیه السلام فرمود علی علیه السلام هنگامی كه از یمن مراجعت كرد چهار اسب به حضرت رسول صلی الله علیه و آله هدیه كردند فرمودند آن اسبها را برای من تعریف كنید گفت این اسب ها رنگ های مختلف دارند فرمود در میان آنها اسبی كه پاهایش سفید باشد هست، گفت آری



[ صفحه 742]



فرمود او را نگهدارید بار دیگر فرمود در میان آنها دو اسب كمیت نیز هست، پیغمبر فرمود آن دو را به فرزندانت بده علی علیه السلام گفت اسب چهارمی ادهم است فرمود، آن را بفروشید و خرج زن و فرزندان خود كنید خوش یمنی اسبان در آن است كه چهار پای آنها سفید باشند.

52- بزنطی گوید مردی از حضرت رضا علیه السلام پرسید دو كبوتر در منزل من تخم گذاشتند و بعد مشاهده كردم یكی از جوجه ها بزرگ شد و با مادرش جفت گیری كرد، فرمود در بین پرندگان مقرراتی نیست.

53- محمد بن عیسی یقطینی گوید حضرت رضا علیه السلام فرمود خروس سفید، مانند پیامبران پنج خصلت دارد شناختن وقت نماز، غیرت، سخاوت، شجاعت، و مجامعت زیاد.

54- حضرت رضا علیه السلام فرمود منازل خود را از سه حیوان خالی نگذارید: گربه، كبوتر و خروس اگر خواستید یك همدمی برای خروس بیاورید مانعی ندارد.

55- حضرت رضا علیه السلام فرمود بالای دماغ هر چهارپائی یك شیطان هست هرگاه خواستید حیوان را لگام بزنید بسم الله بگوئید.



[ صفحه 743]